Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤ. ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 


ΚΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΕΣ

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Η πολιτική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας  για τη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, δέχθηκε σοβαρό πλήγμα τις προηγούμενες μέρες από την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων.

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείου Παιδείας, παρόλη την αδιαλλαξία, τον καιροσκοπισμό  και την αναλγησία τους να εκμεταλλεύονται την πανδημία και τα κλειστά σχολεία, για να νομοθετούν αδιάκοπα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, προσπαθώντας να αιφνιδιάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα δέχθηκαν ισχυρό και ηχηρό ράπισμα από το +80% των εκπαιδευτικών  σε Νηπιαγωγεία Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, μετά και την παταγώδη απόρριψη (πάνω από το 95%) της αντιδημοκρατικής εμμονής τους για τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι συσπειρωμένοι σε συλλόγους, ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ και ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, οδήγησαν την αλαζονεία της υπουργού Κεραμέως, του επιτελείου της και της ίδιας της Κυβέρνησης σε οδυνηρή ήττα. Είχε προηγηθεί η άρνηση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών να συναινέσουν στα τηλε-διαγωνίσματα ενώ αρκετοί έστειλαν βροντερό μήνυμα αντίστασης και αξιοπρέπειας μη καταθέτοντας βαθμολογίες για το 1ο τετράμηνο παρά τις ασφυκτικές πιέσεις και τις απειλές που από την διοίκηση και το υπουργείο, αναδεικνύοντας τις τεράστιες τεχνικές και παιδαγωγικές αδυναμίες του τηλε μαθήματος ως μη κανονικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τι αποδεικνύει αυτή η φετινή μας εμπειρία;

            Ότι ακόμη και σε συνθήκες πολιτικής ηγεμονίας μιας Κυβέρνησης, ακόμη και σε συνθήκες εγκλεισμού, φόβου, απειλών απογοήτευσης και δίκαιης σε ένα βαθμό επιφυλακτικότητας προς το συνδικαλισμό, όταν οι εργαζόμενοι (εκπαιδευτικοί) συσπειρώνονται αποφασιστικά γύρω από τα σωματεία τους και διεκδικούν το δίκιο των αναγκών τους είναι ΑΝΙΚΗΤΟΙ!  Αυτό το συμπέρασμα, που ενισχύεται και από την ιστορική εμπειρία του παρελθόντος τόσο στην εκπαίδευση όσο και γενικότερα στο εργατικό κίνημα, είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.

Ο πρώτος γύρος (μάχη) της αναμέτρησης με τις αντιεκπαιδευτικές διαλυτικές συνέπειες για το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των δασκάλων, έληξε, αποκρούστηκε.

Ο πόλεμος όμως που μας έχουν κηρύξει ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ!

Το υπουργείο συνεχίζει να επιτίθεται σε όλα τα μέτωπα. Άλλωστε το προσπαθεί αυτό πάνω από 35 χρόνια τώρα χωρίς να το πετυχαίνει, σκοντάφτοντας στην αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο.

Το υπουργείο ανασυντάσσει τις δυνάμεις, τα επιχειρήματα και τις συμμαχίες του για πολλούς γύρους ακόμα, μέχρι ή να ολοκληρώσει την αποδόμηση του ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν για όλους, χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ή να ανατρέψουμε εμείς τα σχέδιά και την πολιτική τους.

Ήδη προετοιμάζει ελιγμούς για να επιστρέψει είτε με δυναμική εφαρμογή συνολικά της αξιολόγησης, είτε με έμμεσο τρόπο φέρνοντας πονηρά από το παράθυρο, με τη μορφή αυτοτελών ΥΑ, την εφαρμογή κομματιών των αξιολογικών δεικτών πχ «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου».

Σε κάθε τέτοια απόπειρα για κάθε τέτοιο δείκτη, με ολόπλευρη ενημέρωση προς όλες και όλους, η αποφασιστική ενωτική δική μας στάση πρέπει και μπορεί να την αποκρούσει με την απεργία-αποχή ως επί μέρους κομμάτι της αξιολόγησης.

Συσπειρωμένοι στους συλλόγους μας και τα σωματεία απαιτούμε από όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις, σε ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω σε αυτούς τους τακτικούς ελιγμούς του υπουργείου., να μην σπάσουν το ενιαίο μέτωπο που πετύχαμε στην εκπαίδευση, προειδοποιώντας και υποσχόμενοι σε όποιον τολμήσει να το σπάσει ότι θα τον αντιμετωπίσουμε ανάλογα στις επερχόμενες εκλογές σε ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ τον ερχόμενο Ιούνιο.

 

Εμείς σαν Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών θα συνεχίσουμε αταλάντευτα τον αγώνα για ενημέρωση-προετοιμασία των συναδέλφων και των συλλόγων μας στα σχολεία για τα επόμενα επεισόδια αυτής της μάχης. Αποδεικνύουμε στην πράξη, παραφράζοντας το στίχο ότι:

«Εμείς δεν συζητάμε για να ξεχωρίσουμε αδερφέ μου απ’ τον κόσμο,

Εμείς συζητάμε για να σμίξουμε, να σμίξουμε τον κόσμο.»

Επιδιώκουμε, και φαίνεται αυτό σε κάθε μας ενέργεια, να οργανώνουμε έτσι το σωματείο ώστε να γίνεται ο πολιορκητικός κριός μας απέναντι στις επιθέσεις του υπουργείου. Να αντλεί τη δύναμή του από το δίκιο των αιτημάτων μας, που συν-διαμορφώνονται από τα κάτω και όχι από ένα γραφειοκρατικό μέσο ανάθεσης και διεκπεραίωσης έξω από τα ίδια τα μέλη του.

Δεν σταματάμε ούτε λεπτό να πιέζουμε με την παρουσία μας και τη δράση μας εντός και εκτός του ΔΣ της ΕΛΜΕ, μαζί με κάθε συνάδελφο σε κάθε σχολείο ώστε να διεκδικούμε ένα καλύτερο ποιοτικότερο ενιαίο δημόσιο και δωρεάν σχολείο ανοικτό και φιλόξενο σε κάθε μαθήτρια μαθητή, αντίστοιχο στις σημερινές μας ανάγκες και στις μεγάλες δυνατότητας της εποχής μας.

 

Παλεύουμε για να μην περάσει καμία μορφή αξιολόγησης ούτε από την πίσω πόρτα μέσω του εσωτερικού κανονισμού. Θέλουμε δημόσιο, καθολικό, δωρεάν σχολείο με κρατικούς πόρους για όλους χωρίς αποκλεισμούς και «καλόψυχους» χορηγούς.

Ζητάμε άμεσα  αύξηση δαπανών για την παιδεία, αύξηση μισθών και μείωση ωρών εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς.

·                Να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία με το πολύ 15 μαθητές ανά τάξη, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και όλα τα υγειονομικά μέτρα (συχνά τεστ-νοσηλευτές-απολυμαντικά κλπ, όπως ζητάμε από την αρχή της πανδημίας)

·                Άμεσο εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία.

·                Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών με πτυχίο και προϋπηρεσία.

·                Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των αλλαγών στο τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ειδικός τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ φέτος χωρίς εξετάσεις

·                Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων για όλες τις τάξεις, όσο διαρκεί η πανδημία.

·                Μείωση της ύλης σε όσα έχουν διδαχθεί εντός των αιθουσών των σχολείων. Να μην υπολογισθούν οι απουσίες της τηλε εκπαίδευσης για την επαρκή φοίτηση των μαθητών.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου