Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Ποιοί είμαστε


Η  ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ είμαστε μια συνδικαλιστική παράταξη που συμμετέχουμε συνάδελφοι:
·        από τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις,
·        από το σχέδιο Β’,
·        από άλλους χώρους της ευρύτερης Αριστεράς
·         από ανένταχτους με αγωνιστικό προσανατολισμό.

Δύναμή μας είναι τόσο ο πλούτος των διαφορετικών αντιλήψεων για την πολιτική κατάσταση, όσο και η πεποίθηση και θέλησή μας, ότι σε επίπεδο σωματείου, μπορούμε και επιβάλλεται  να παλεύουμε ενωμένοι πάνω σε ένα κοινό πλαίσιο στόχων. Αν και σε επιμέρους θέματα έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις, αυτά που μας ενώνουν είναι πολλά. Είναι δε στις σημερινές συνθήκες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τέτοια, που καθιστούν αδήριτη την ανάγκη αναζήτησης λύσεων.
Επειδή δεν βολευόμαστε με την απάθεια και ούτε μπορούμε να υποκύψουμε αδιαμαρτύρητα σε όλη αυτή την επίθεση που δεχόμαστε, αλλά  πραγματικά πιστεύουμε ότι μπορούμε σήμερα να αντιδράσουμε οργανωμένα, συγκροτούμε το ψηφοδέλτιο της  ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ   ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ,  παρά τις διαφορετικές ιδεολογικές μας προσεγγίσεις, προσπαθώντας να προωθήσουμε, την επιτακτικά αναγκαία σήμερα ΚΟΙΝΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ, όπου είναι δυνατό με συναδέλφους και άλλων παρατάξεων, στην βάση των όσων μας ενώνουν, με γνώμονα και κριτήριο τις παρακάτω αρχές, για δυνατά ταξικά μαζικά σωματεία, κέντρα λήψης αποφάσεων και όχι κομματικά φερέφωνα.

Κοινό πλαίσιο στόχων:
1.      Συμφωνούμε στην ταξική ανάγνωση της κοινωνίας, με εργαλεία την επιστημονική μέθοδο  και την διαλεκτική ανάλυση και ως εκ τούτου προσδιορίζουμε τα συμφέροντα των συναδέλφων μέσα από αυτή την οπτική. Ενότητα δράσης λοιπόν στην βάση των ταξικών συμφερόντων του κλάδου σε συνεργασία και ταξική αλληλεγγύη με όλους τους υπαλλήλους ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, τους συνταξιούχους και τους ανέργους, τους αυτοαπασχολούμενους, όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτως εθνικότητας.
2.      Διεκδικούμε από το πιο απλό, το άμεσα εφικτό, ως το μεγάλο, το οραματικό, την κοινωνική απελευθέρωση της εργαζόμενης πλειοψηφίας, σε μια δίκαιη, ελεύθερη, αταξική κοινωνία.
3.      Θέλουμε την Ενιαία, σε όλη την Ελλάδα,  Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους όσους ζουν σε αυτή τη χώρα,, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, που να παράγει συγκροτημένες  προσωπικότητες, ελεύθερους ανθρώπους με κριτική σκέψη.
4.      Θεωρούμε ότι η Παιδεία και κατ’ επέκταση το εκπαιδευτικό έργο, η Υγεία, η κοινωνική Ασφάλιση, οι διάφορες υπηρεσίες προστασίας του πολίτη, η δημιουργική εργασία, αλλά και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές, η Ενέργεια, το νερό κ.α. είναι κοινωνικά αγαθά, που δικαιούνται να τα απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι, δωρεάν, ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή, εθνικότητα φύλλο, ηλικία, μόρφωση, ταξική θέση  και φυσικά οικονομική κατάσταση.
5.      Αρνούμαστε επομένως κάθετα την εμπορευματοποίησή τους, άρα και την μετατροπή της Παιδείας σε εμπόρευμα που αγοράζεται και πουλιέται. Αρνούμαστε τους ταξικούς φραγμούς που ορθώνονται στα φτωχά εργαζόμενα στρώματα, που εμποδίζουν την πρόσβασή τους στο Δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
6.      Θεωρούμε ότι στα πλάισια της σημερινής κοινωνίας, κάθε πρόταση-βήμα-μέτρο ή νόμος (π.χ. την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του εκπαιδευτικού έργου, ή της σχολικής μονάδας, ή του εκπαιδευτικού προσωπικού), που προάγει το σχολείο της ‘’αγοράς’’, της ‘’καινοτομίας’’, των ‘’χορηγών’’, διευκολύνει την παράδοση της λειτουργιάς του:
·         είτε στους Δήμους και τις Περιφέρειες, χωρίς λαικό έλεγχο και γενναία κρατική χρηματοδότηση ,
·         είτε στα χέρια των ιδιωτών, μέσω της σύμπραξης ιδιωτικού- δημοσίου τομέα,
·         είτε στον έλεγχό τους κατ’ ευθείαν από πολυεθνικές ή Μ.Κ.Ο.
Ένα τέτοιο σχολείο θα προετοιμάζει τους μαθητές (ικανοποιώντας τις σύγχρονες ανάγκες διατήρησης της κερδοφορίας του Καπιταλισμού και όχι τις ανεβασμένες σύγχρονες ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας),  να γίνουν το πειθαρχημένο ημιμαθές, φτηνό εργατικό δυναμικό, δίχως κριτική ικανότητα. Θα οδηγεί δε και τους εκπαιδευτικούς στην οικονομική εξαθλίωση, στην καταστρατήγηση των εργασιακών τους σχέσεων, την ιδεολογική τους χειραγώγηση, να αποτελούν ιμάντα μεταφοράς αντιεπιστημονικών και αντιδραστικών θεωριών στα πιο τρυφερά μέλη της κοινωνίας, τους μαθητές, ακυρώνοντας την εκπαιδευτική τους ελευθερία, τον ρόλο τους, ως στοιχειώδες ανεξάρτητο κύτταρο  της εκπαιδευτικής διαδικασίας. ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ αποφασιστικά, ενάντια σε κάθε τέτοια προσπάθεια, απ’ όπου και εαν προέρχεται.
7.      Δεν συμφωνούμε και δεν δεχόμαστε, με καμία δικαιολογία, τις διαθεσιμότητες συναδέλφων, τις μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, την αύξηση του αριθμού μαθητών των τμημάτων πάνω από 25, τις συγχωνεύσεις σχολείων, την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και φυσικά τις απολύσεις των συναδέλφων. Όλα τα παραπάνω δεν προάγουν την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά την απαξίωσή του, προκειμένου  σαλαμοποιημένο ευκολότερα να παραδοθεί βορά στον ιδιωτικό κεφάλαιο.
8.      Διεκδικούμε ΜΟΝΙΜΗ σταθερή δουλειά για όλους, με μισθό που να μας εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή διαβίωση.
9.      Απαιτούμε, το αυτονόητο, οι εργαζόμενοι να διαχειριζόμαστε τον πλούτο που παράγουμε.

Η άποψή μας για το σωματείο μας Δ’ ΕΛΜΕ
Ø  Θεωρούμε ότι βασικό και αναντικατάστατο εργαλείο-όπλο στα χέρι μας στο χώρο της δουλειάς  μας είναι το ΔΥΝΑΤΟ-ΜΑΖΙΚΟ-ΜΑΧΟΜΕΝΟ σωματείο συνδικάτο, κύτταρο όσμωσης ιδεών και πυρήνας οργάνωσης της δράσης μας. Ένα σωματείο που, θα παίρνονται αποφάσεις δημοκρατικά μέσα από μαζικές γεν. Συνελεύσεις, αποφάσεις  που πρέπει να γίνονται σεβαστές απ’όλους.
Ø  Εμπιστευόμαστε την δύναμη των ιδεών των συναδέλφων και τις αποφάσειςπου λαμβάνονται μέσα από μαζικές Γεν. Συνελεύσεις, που θα δοκιμάζονται οι διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις. Υλοποιούμε όλοι ενωμένοι σαν γροθιά τις δράσεις του σωματείου.
Ø  Παλεύουμε ώστε η  διαμόρφωση των θέσεων του σωματείου,να γίνεται με δημοκρατικό τρόπο, με την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, μέσα από το κύριο όργανό του, την Γ.Σ, ή Δ.Σ όταν η Γ.Σ δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί. Επιδειόκουμε την δημιουργική σύνθεση, και την δοκιμασία της στην πράξη, στην αμείλικτη ταξική πάλη, χωρίς  ‘’καπελώματα’’ από συσχετισμούς και κομματικά επιτελεία.
Ø  Δεν θέλουμε σωματεία γραφειοκρατικά-εργοδοτικά και κυβερνητικά, που να αποφασίζουν τα Διοικ. Συμβούλια μακριά και έξω από τους εργαζόμενους ή που να εξωθούν με τεχνητές εντάσεις τα μέλη του σωματείου μακριά, για να μπορούν να διαχειρίζονται τις γεν. συνελεύσεις, να περνούν αποφάσεις που έχουν σχεδιαστεί σε κομματικά γραφεία, αποκομμένα από την ζωντανή εργασία. Να  σπέρνουν την ηττοπάθεια τον συμβιβασμό ή και την απάθεια στους εργαζομένους, να τους καθοδηγούν στην ανάθεση της δράσης και των ευθυνών τους , είτε σε κυβερνητικούς ειδήμονες, είτε σε ‘’φωτισμένους’’ κομματικούς  γραφειοκράτες.
Ø  Κατανοούμε βέβαια  ότι ένα ΤΑΞΙΚΟ και ΜΑΧΙΜΟ σωματείο δεν μπορεί από μόνο του να δώσει συνολική διέξοδο στην λαίλαπα του ίδιου του καπιταλισμού, χωρίς συντονισμό με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία και ομοσπονδίες ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, το συνδικαλιστικό και λαϊκό κίνημα  όλης της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Όπως επίσης ότι ο ενωτικός αγώνας των εργαζομένων για την  προάσπιση των δίκιων του, δεν μπορεί να είναι νικηφόρος, αν δεν λάβει γενικότερα πολιτικά χαρακτηριστικά, που να οδηγούν σε γενικότερη αμφισβήτηση του συστήματος έως την οριστική κοινωνική απελευθέρωση της εργασίας. Άρα είναι αναγκαία και αναντικατάστατη η συμβολή των πολιτικών σχηματισμών, να εμπνέουν, να συντονίζουν την δράση και δια μέσου της ιδεολογικής  τους αντιπαράθεσης, να κατακτούν με όρους εργατικής δημοκρατίας, την ηγεμονία στις αποφάσεις των εργαζομένων και των συνδικάτων τους και όχι να τις επιβάλλουν με ιντριγκαδόρικα και πολιτικάντικα τερτίπια.
Ø  Θέλουμε να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση της λειτουργίας του σωματείου, την καταπολέμηση των εκφυλιστικών φαινομένων που τώρα μαστίζουν την λειτουργία του όπως λ.χ. την σύγκλιση Γ.Σ των 30-40 ατόμων, που εγκρίνουν ειλημμένες αποφάσεις κομματικών επιτελείων, η γραφειοκρατικοποίηση των οργάνων του, η αποξένωσή του από τους συναδέλφους,κα. που οδηγούν στην απάθεια και μη συμμετοχή τους.

Για την αναβάθμιση της λειτουργίας, για το ζωντάνεμα της ΕΛΜΕ προτείνουμε:
·         Την συνένωση μας με τους συναδέλφους της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα κοινό σωματείο. Κοινά τα προβλήματα, κοινή η πάλη!
·         Το διαχωρισμό των σχολείων των Αχαρνών σε ξεχωριστή ΕΛΜΕ, (είναι αρκετά για να καθιστούν το σωματείο βιώσιμο) μιας και αποτελεί ξεχωριστή  γεωγραφική ενότητα από τις άλλες περιοχές ευθύνης του σωματείου ( Ν.Ιωνία, Μεταμόρφωση, Ηράκλειο, Λυκόβρυση) έχει ξεχωριστό ΠΥΣΔΕ, ιδιαίτερα κοινωνικά και πολιτιστικά και οικονομικά χαρακτηριστικά και μελάλη χιλιομετρική απόσταση (έως και 20 χλμ) που δυσχεραίνει την εύκολη πρόσβαση των μελών του Δ.Σ. στα σχολεία αλλά και των συναδέλφων προς την συνέλευση.
·         Την καθιέρωση της εκ περιτροπής συνεδρίασης του Δ.Σ. κάθε φορά σε άλλο σχολείο,
Ανοικτά με την παρουσία του συλλόγου των εκπαιδευτικών του σχολείου, ώστε να εμπλέκονται οι συνάδελφοι στην λειτουργία και τον ενεργό έλεγχο της λειτουργίας του Δ.Σ. του σωματείου, να το θεωρούν και δική τους υπόθεση, να μην υποκύπτουν στις λογικές της ανάθεσης.


Βασικοί Άξονες-αρχές συγκρότησης της παράταξης:

Ø  Θεωρούμε ότι η συμμετοχή κάθε συναδέλφου στην παράταξη είναι προαιρετική και γίνεται στην βάση της κοινής αγωνίας μας για την επίθεση που δεχόμαστε, της αποφασιστικότητάς μας να την αντιπαλέψουμε,  αλλά και της συμφωνίας μας στις παρακάτω αρχές λειτουργίας της παράταξης.     
Ø  Ανώτερο όργανο της παράταξης, είναι η συνέλευση των μελών της, που πραγματοποιείται
μία φορά κάθε 2 μήνες, ή έκτακτα όταν το ζητήσουν αρκετά μέλη της.
Ø  Εμπνεόμαστε από όσα μας ενώνουν για την ανάλυση της πολιτικής κατάστασης, τις κοινές πολιτικές μας θέσεις, και παλεύουμε μέσα από το σωματείο  να προωθήσουμε τα διαιώματά μας αλλά και για να φέρουμε πιό κοντά το κοινό μας όραμα για μια πιο δίκαιη κοινωνία.
Ø  Έχουμε εμπιστοσύνη στην δύναμη των ιδεών κάθε συνάδελφου, και στις αποφάσεις που λαμβάνουμε από την συνέλευση. Εκεί θα δοκιμάζονται οι όποιες διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις και θα επικρατεί δημοκρατικά η πειστικότερη. Όλοι μαζί μετά ενωμένοι, εφαρμόζουμε τις αποφάσεις που παίρνουμε  και συμμετέχουμε στις δράσεις της παράταξης.
Ø  Η συγκρότηση και η λειτουργία της παράταξης, επιτυγχάνεται με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, ανακλητότητα των αντιπροσώπων της στο Δ.Σ. από την συνέλευση της παράταξης και την κυκλική εναλλαγή τους στα διάφορα καθήκοντα και τις θέσεις ευθύνης, π.χ. ο αντιπρόσωπος στο Δ.Σ ή σε άλλα όργανα του κινήματος.
Ø  Προστατεύουμε και εμπνεόμαστε από την ελευθερία έκφρασης, την διαφωνία κάθε συναγωνιστή, μέσα στο δημοκρατικά αποφασισμένο πλαίσιο λειτουργίας της παράταξης, αρκεί να μην ενεργεί φανερά ή με δόλιο τρόπο για την καταστρατήγηση αυτών των αρχών.
 Θεωρούμε εξάλλου δηλωμένη την προστασία των μειοψηφιών από τον παραγκονισμό τους και το ‘’καπέλωμα’’ από μηχανισμούς, αφού η παρουσία της μειοψηφίας θεωρείται δεδομένη τόσο στα ντοκουμέντα όσο και στα όργανα εκπροσώπησηςτης παράταξης.
Ø  Ζητούμενο είναι η  διαμόρφωση των θέσεων της παράταξης,  με όσο γίνεται μεγαλύτερη συναίνεση, μέσω της σύνθεσης, όπου αυτό είναι δυνατό.Δεν εμπιστευόμαστε τις από τα πάνω διεργασίες, γι αυτό είμαστε κάθετα αντίθετοι στους σχεδιασμούς των κομματικών επιτελείων. ΔΕΝ ΦΟΡΑΜΕ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟΝ ΚΑΝΕΝΟΣ.

Με αυτές τις αντιλήψεις, συμμετέχουμε με όλες τις δυνάμεις μας, σε όλους τους αγώνες που αναπτύσονται,  προσπαθώντας να πείσουμε τους συναδέλφους να συμμετάσχουν ενεργά , να έρθουν κοντά στο σωματείο, να ζωντανέψει η λειτουργία και η δράση του, να κτυπήσουμε την λογική της ‘’ ΑΝΑΘΕΣΗΣ’’ που καλλιέργησαν συστηματικά για τόσα χρόνια, πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις με προεξάρχουσες αλλά όχι μόνες, τις εναλλασσόμενες στην κυβέρνηση ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ.

Γι’ αυτό σήμερα, γίνεται αναγκαίο παρά ποτέ να στηρίξουμε όλοι μαζικά και μαχητικά μια άλλη αντίληψη για την δράση των σωματείων, να σταθούμε αυτοκριτικά στις προσωπικές μας ευθύνες, την απάθεια και την ολιγωρία μας. Οι καιροί δεν επιτρέπουν την ιδιώτευση, την αποστράτευση  ή την ανάθεση!  Η θέση σου είναι εδώ, δίπλα μας.
Αν θέλετε να συμμετάσχετε ή να ενημερώνεστε επικοινωνείστε μαζί μας στα τηλ: 6980488698- 6972409840 ή στείλτε μας ένα μήνυμα στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: arsimpar@gmail.com                                                    Μάιος 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου