“Δεν είσαι αδύναμος μαθητής, φτωχός είσαι…”
Επικίνδυνες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα
Πανεπιστήμια
στα μέσα της
σχολικής χρονιάς
Τέσσερις μήνες μετά την έναρξη μιας περίεργης και «ιδιαίτερης» σχολικής χρονιάς, με μαθητές, εκπαιδευτικούς και οικογένειες όλους έγκλειστους και αποκλεισμένους, η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία να «περάσει» μια νέα επικίνδυνη αναδιάρθρωση στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
H Υπουργός Παιδείας
ανακοίνωσε ότι από δω και στο εξής τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα είναι αυτά που
θα καθορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής υποψηφίων σ’ αυτά, μια βάση που θα
ορίζεται από τον μέσο όρο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των
μαθημάτων του πεδίου όπου αντιστοιχεί το
κάθε Τμήμα. Η κλίμακα αυτού του ποσοστού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα
κυμαίνεται από το 80% έως το 120%, με αποτέλεσμα να προετοιμάζεται ο
αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Επίσης οι επιλογές
των υποψηφίων θα είναι περιορισμένες και θα γίνονται σε δύο φάσεις με τρόπο που
ουσιαστικά τα Πανεπιστήμια θα διαλέγουν αποφοίτους και όχι οι απόφοιτοι τα
Πανεπιστήμια, σύστημα που θυμίζει το αντίστοιχο με τις πράσινες και κόκκινες
σχολές επί Σύριζα.
Οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην
Τριτοβάθμια εκπαίδευση μεσούσης της σχολικής χρονιάς, τη στιγμή μάλιστα που συνοδεύονται
από το «πραξικοπηματικό» νυχτερινό νομοσχέδιο για την αναγνώριση επαγγελματικών
προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των Κολεγίων είναι άλλο
ένα σκληρό χτύπημα στα παιδιά λαϊκών και πιο φτωχών οικογενειών που σε πολλές
περιπτώσεις επιχειρείται να αποκλειστούν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να
οδηγηθούν στην «εξειδίκευση», στην «απλήρωτη μαθητεία», στις μετα-γυμνασιακές
σχολές φοίτησης που επίσης ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο που
αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση. Έτσι φαίνεται ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα για την
κυβέρνηση δεν είναι οι ακαδημαϊκές – σχολικές επιδόσεις των μαθητών στο σχολείο
και τις εξετάσεις ούτε η βάση του 10 αλλά…η «τσέπη» τους, η οικονομική τους
δυσπραγία να πληρώσουν για να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από τα ιδιωτικά
κολλέγια που θα ξεφυτρώσουν πολύ γρήγορα σε όλη την ελληνική επικράτεια, «πουλώντας»
γνώση και πτυχία…
Έτσι λοιπόν Κυβέρνηση και Υπουργείο:
-
Αντί να αναζητούν τρόπο για να εξασφαλίσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις
για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων νομιμοποιούν απόλυτα την τηλε-εκπαίδευση, η
οποία συνεχίζει να χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και να
αναπαράγει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, επαναφέρουν την τράπεζα θεμάτων (1
στους 5 μαθητές μετεξεταστέος με την τελευταία της εφαρμογή το 2014…)
-
Αντί να στελεχώσουν άμεσα με μόνιμους εκπαιδευτικούς τα σχολεία μας, τα τμήματα
ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης στήριξης, τις τάξεις υποδοχής,
παρατείνουν την αδιοριστία, θεσπίζουν αναπληρωτές τρίμηνης διάρκειας και
αναπληρωτές ανά….ΔΔΕ, με αδιαφανείς διαδικασίες.
-
Αντί να επενδύσουν στη μόρφωση και στη γνώση όλων των μαθητών, οξύνουν
τις ταξικές και κοινωνικές ανισότητες, προκρίνουν την ανειδίκευτη εργασία για
τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών και τα «νομιμοποιημένα» κολλέγια για όλους
όσοι θα έχουν την οικονομική άνεση να φοιτήσουν σε αυτά.
-
Αντί να μεθοδεύσουν αύξηση μισθών και συντάξεων και την οικονομική
ενίσχυσης μιας κοινωνίας ρημαγμένης από την πανδημία και τον εγκλεισμό, μεθοδεύουν
τη μείωση και το ψαλίδισμά μισθών και συντάξεων, όπως άλλωστε ξεκάθαρα
προβλέπει η «έκθεση Πισσαρίδη»
Απέναντι σε όλη αυτήν την
πολεμική που εξαπολύει η κυβέρνηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, οικογένειες,
εργαζόμενους, εμείς θα συνεργαστούμε, θα αγωνιστούμε και θα απαντήσουμε
συντονισμένα στην προσπάθεια υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και του δημόσιου
πανεπιστημίου.
Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το
σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς!
Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και
γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
Καλούμε σε συμμετοχή στην Παν-εκπαιδευτική Συγκέντρωση-Διαδήλωση
που διοργανώνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι στα Προπύλαια την Πέμπτη 14/1 στις
12.00.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου