ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από τις διαδικασίες ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Ο κόσμος της εκπαίδευσης ενωμένος μπορεί να ακυρώσει
τα σχέδια της Κυβέρνησης
Η Κυβέρνηση με την
προσπάθεια για εφαρμογή της συγκεκριμένης Υ.Α. για την αυτο-αξιολόγηση των
σχολικών μονάδων, αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα
που υπάρχουν στην εκπαίδευση στους ίδιους τους εμπλεκόμενους συντελεστές σε
αυτή: εκπαιδευτικούς – μαθητές- γονείς, βγάζοντας έξω απ΄ το κάδρο τις κύριες
και τεράστιες ευθύνες του κράτους και όλων των κυβερνήσεων-διαχειριστών μέχρι
τώρα. Δημιουργεί αυτόματα συνθήκες κατηγοριοποίησης σχολείων εκπαιδευτικών και
μαθητών. Οξύνει τον ανταγωνισμό, τον κανιβαλισμό των αξιολογούμενων και
επιφέρει τον ταξικό διαχωρισμό εντός της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα
οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα
«αξιολογημένα» σχολεία των χωρών που εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός
αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολύ-κατηγοριοποίηση
των σχολικών μονάδων, αυξήθηκαν δραματικά ενώ το έργο των εκπαιδευτικών
υποβαθμίστηκε επιστημονικά και διδακτικά, οι αμοιβές τους καθηλώθηκαν, οι
συνθήκες εργασίας και ο εργάσιμος χρόνος ελαστικοποιήθηκαν δραματικά,
καθιστώντας το λειτούργημα του εκπαιδευτικού μια κακοπληρωμένη λύση ανάγκης.
Είναι σαφές ότι η
επιλογή της αξιολόγησης και η επιμονή της κυβέρνησης να μην καθυστερήσει ούτε
λεπτό παρά την πανδημία, αποσκοπεί στην διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη
μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού τοπίου, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον
αποχαρακτηρισμό της παιδείας από δημόσιο αγαθό και μετατροπή του σε
«επαγγελματικό» έργο, σε αγοραίο εμπόρευμα.
Σας καλούμε σε ανοικτή διαδικτυακή συζήτηση για την
αξιολόγηση
το Σάββατο 20/2 στις 18.30.στο λινκ: https://meet.jit.si/MainInterpretationsActEast
Δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα ακολουθήσει το Σεπτέμβρη, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει δημόσια δηλώσει ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρει στη Βουλή σχετικό νόμο..... Ο κλάδος έχει πλούσια πείρα! Ο αγώνας για την αποτροπή του Π.Δ. 152 (αξιολόγηση εκπαιδευτικών), του ν. 4024/2011 (αξιολόγηση, προαγωγή, βαθμολογική εξέλιξη), το μπλοκάρισμα της «αξιολόγησης» στο Δημόσιο, με καθολική αποχή των εργαζομένων, αποτελούν σημαντικές παρακαταθήκες, που δείχνουν το δρόμο για την αντιμετώπιση της νέας προσπάθειας από την κυβέρνηση της ΝΔ να εφαρμόσει μία αξιολόγηση, που μόνο στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων για όλα τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όπως ακυρώσαμε στην πράξη τις προτάσεις για κάμερες στην τάξη, αποδομώντας τις
παιδαγωγικά και ηθικά σε όλη την
κοινωνία, όπως απονομιμοποιήσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της
κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με αποχή της
τάξης του 93%, έτσι και τώρα μπορούμε να ορθώσουμε φραγμούς στους κυβερνητικούς
σχεδιασμούς.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ,
υλοποιώντας την απόφαση της Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ, ανέθεσε σε νομικό την
σύνταξη και κατάθεση του απαιτούμενου εξωδίκου προς το ΥΠΑΙΘ, αμέσως μετά την
έκδοση της σχετικής ΥΑ, όπως ακριβώς όριζε η απόφαση της ΓΣ. Στις 8.02.21 η
νομικός της Ομοσπονδίας κατέθεσε επισήμως το εξώδικο, με το οποίο η ΟΛΜΕ
προκηρύσσει απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτό-αξιολόγησης
σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020)
και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36 καθώς και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140
20/01/2021). Υπενθυμίζουμε ότι η απεργία αποχή θα είναι σε ισχύ μετά την
παρέλευση 4 πλήρων ημερών από την κατάθεση του εξωδίκου.
Έχουμε την πείρα και την δύναμη να ανακόψουμε τα
σχέδια του κεφαλαίου και της Κυβέρνησης
Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή από την
αξιολόγηση
με βάση τις
αποφάσεις της Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής και της ΟΛΜΕ.
http://arsimpar.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου