Να ανακληθεί η
ΥΑ για το ωρολόγιο πρόγραμμα
ΟΛΕΣ-ΟΛΟΙ στο
συλλαλητήριο την Τρίτη στις 13.00 στο Υπ. Παιδείας
Απεργία-αποχή
από την βαθμολογία των γραπτών των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Ο στόχος είναι το δημόσιο σχολείο και οι κοινωνικοί
επιστήμονες οι παράπλευρες απώλειες.
Η εκπαιδευτική
πολιτική απηχεί τις αντιλήψεις των κυβερνώντων για τον κόσμο. Το τι εκπαίδευση
θέλει ένα κράτος σημαίνει σε τι κόσμο θέλει να ζουν οι πολίτες και αν θέλει
εντέλει πολίτες ή υπηκόους. Ένα στερημένο δημόσιο σχολείο –με στοιβαγμένο
μαθητικό πληθυσμό, με έλλειψη χώρων και προσωπικού με κτιριακά προβλήματα με
απαρχαιωμένο ή καθόλου εξοπλισμό (είναι σαφές ότι ένα κινητό δεν αρκεί…!)- που λειτουργεί σαν εξεταστικό κέντρο, το
οποίο θα αποβάλλει τους «περιττούς» μέσα από αλλεπάλληλα φιλτραρίσματα αξιολογήσεων,
δεν είναι παρά ένας μηχανισμός αναπαραγωγής κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό το
ψευδεπίγραφο και κατ’ όνομα μόνο δημόσιο σχολείο που προτάσσει ως φανερή του λειτουργία την επιλογή των «αρίστων» έχει
ως βασική λειτουργία τον εκτοπισμό των μαθητών των οικονομικά ασθενέστερων
κοινωνικών στρωμάτων σε αδιαβάθμητα ινστιτούτα ή σε επαγγελματικές σχολές του
ιδιωτικού τομέα, κατά προτίμηση, ή για όσους δεν έχουν τις οικονομικές αντοχές,
κατευθείαν ρίψη στην αγορά της
εξαρτημένης εργασίας ή της ανεργίας.
Στον καπιταλισμό δεν έχουμε πια βαρόνους και δούκες, έχουμε όμως απόφοιτους περιζήτητων πανεπιστημιακών σχολών,
που στην πλειονότητά τους προέρχονται από τα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα. Οι
τίτλοι σπουδών δικαιώνουν αυτούς που ήδη αισθάνονται κυρίαρχοι.
Το πρόσφατο πολύ-νομοσχέδιο 4692/2020 που κατ’
ευφημισμό φέρει τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» θέτει
προς διαμόρφωση ένα σχολείο μισερό, όπου οι μαθητές θα είναι εγκλωβισμένοι χωρίς κοινωνική και αισθητική παιδεία, χωρίς
γνωστικές ανάσες, αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και γνώσης των
κοινωνικών φαινομένων. Γκρεμίζοντας ότι έχει απομείνει διαμορφώνουν ένα
σχολείο, όπου η διδασκαλία θα περιορίζεται σε κάποια μαθήματα που θεωρούνται
«βασικά», ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο
της αποστειρωμένης γνώσης, της αποστήθισης και του ανταγωνισμού.
H κυβέρνηση, πιστή στο «Ευαγγέλιο» του ΟΟΣΑ,
προκρίνει ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου η μόρφωση διολισθαίνει στην κατάρτιση,
η γνώση γίνεται πληροφορία και όλα μαζί υπηρετούν την περίφημη ανάπτυξη
χρηστικών δεξιοτήτων για την αγορά! Η κακοτεχνία αυτή του Υπουργείου
υλοποιείται με την υπ. αριθμ. 74181/Δ2,
ΦΕΚ Αρ. Φ. 2338/15/6/20 της Υφυπουργού Παιδείας κας Ζαχαράκη όπου
καθορίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄,Β΄, και Γ΄ τάξεων του
Γενικού Λυκείου. Ξεριζώνει ένα ολόκληρο επιστημονικό πεδίο,
αυτό των κοινωνικών επιστημών και εξοβελίζει το 95% των 1500 περίπου κοινωνικών
επιστημόνων (Κοινωνιολόγοι, Κοινωνικοί Ανθρωπολόγοι, Νομικοί, Πολιτικοί
Επιστήμονες, Διεθνολόγοι). Με την αντικατάσταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου
μαθήματος της Κοινωνιολογίας σε ένα πεδίο που εισάγει τους υποψηφίους σε σχολές που το
75% ανήκουν στις Κοινωνικές Επιστήμες,
και που θεωρούνταν προαπαιτούμενο για
την συνέχιση των σπουδών τους, τώρα το Υπουργείο επανέρχεται και μεθοδευμένα
εξαφανίζει τα μαθήματα: «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» και «Σύγχρονος
Κόσμος Πολίτης και Δημοκρατία» της Β΄ Λυκείου, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Ακόμη
μειώνονται οι ώρες στο μοναδικό συναφές μάθημα Πολιτική Παιδεία από 3 σε 2
ώρες που είναι συνανάθεση με τους ΠΕ80
0ικονομολόγους, ενώ ως μοναδικό μάθημα
σε όλες τις Γυμνασιακές τάξεις παραμένει η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή με 2
ώρες στη Γ΄ Γυμνασίου. Τέλος, αφαιρεί εντελώς από το 2021 την Κοινωνιολογία όχι
μόνο από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αλλά και ως μάθημα Γενικής Παιδείας.
Κάτι αντίστοιχο είχαμε να δούμε από το «σωτήριο» έτος 1967 όταν η Χούντα στις
5/5/1967 κατάργησε το μάθημα «Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος»!
Το Υπουργείο συνεχίζοντας το δικό του project κατεδάφισης της δημόσιας
παιδείας, εννοείται χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, και
όπως πάντα χωρίς κανένα διάλογο, καταργεί τα μαθήματα επιλογών, τις ερευνητικές
εργασίες και τα μαθήματα του Σχεδίου (Ελεύθερο και Γραμμικό) που είναι μαθήματα
πανελλαδικώς εξεταζόμενα.
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ, με τις καταργήσεις
μαθημάτων αφήνει έκθετες/ους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που ουσιαστικά μένουν άνευ
αντικειμένου διδασκαλίας. Οι Κοινωνικοί Επιστήμονες ΠΕ78 και οι εκπαιδευτικοί
των Καλλιτεχνικών ΠΕ08 εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ ενώ συνέπειες
υφίστανται και οι Οικονομολόγοι ΠΕ80. Ειδικά οι ΠΕ78 από το σχολικό έτος
2021-22 ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα
μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο
σχολείου.
Είναι προφανές ότι θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις
για τις/τους μόνιμες/ους εκπαιδευτικούς και θέσεις εργασίας για τις/τους αναπληρώτριες/τές
οδηγώντας τους στην ανεργία ή στην καλύτερη περίπτωση σε εργασιακό καθεστώς
γαλέρας προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Πρέπει επίσης να
επισημανθεί, ότι ήδη από την ερχόμενη
σχολική χρονιά πολλοί συνάδελφοι θα βρεθούν με μηδενικό ωράριο!
Καλούμε το ΔΣ της
Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής να καταγγέλλει αυτή την αυθαίρετη και
αντιεκπαιδευτική υπουργική απόφαση και να στηρίξει τον αγώνα των
συναδελφισσών/ων , για την ανάκληση-απόσυρση αυτής της απόφασης
Καλούμε σε συλλαλητήριο
την Τρίτη 23/6/20 στις 13.00 στο ΥΠΑΙΘ και σε συνολική αποχή όλων των
ειδικοτήτων από τη βαθμολόγηση γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα.
Να ανακληθεί η
ΥΑ για τα ωρολόγια προγράμματα.
Να αποσυρθεί το
αντί-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο 4692/2020
Να μη χαθεί
καμία ειδικότητα. Κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει
Δημόσιο δωρεάν
σχολείο για όλους, χωρίς αποκλεισμούς με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών και
μορφωτικών δικαιωμάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου