Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΣ



 Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ» που θα ψηφιστούν ως το Δεκέμβριο του 2018 και θα εφαρμοστούν για τους μαθητές της φετινής Β’ Λυκείου, είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.
Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.
Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα .
 Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:
·         Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
·         Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
·         Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·         Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

·         Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής. Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
·         Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.
Πρόγραμμα δράσης
1). Επιδιώκουμε ο αγώνας μας ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές να πάρει πανεκπαιδευτικά  χαρακτηριστικά.  Συνάντηση συντονισμού την  Τρίτη 26/3 (είμαστε ανοικτοί σε άλλη πρόταση) στα γραφεία της ΟΛΜΕ, στις 6.00 μ.μ. με ΑΣΓΜΕ, Ενώσεις Γονέων, Συλλόγους Γονέων, ΔΟΕ,  Μαθητικά Συμβούλια.
2). Συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια  σε όλες τις πόλεις την Παρασκευή 29/3 (είμαστε ανοικτοί σε άλλη πρόταση) από κοινού με εκπαιδευτικούς φορείς (γονείς, μαθητές κλπ). Στην Αθήνα συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 12.00 μ. Το Δ.Σ. προκηρύσσει τρίωρες στάσεις 11.00 π.μ. με 2.00 μ.μ. για τον πρωινό και 2. 00 μ.μ. με 4.00 μ.μ. για τον απογευματινό κύκλο μαθημάτων. Οι ΕΛΜΕ να εξετάσουν τη δυνατότητα να προκηρύξουν και πρόσθετες τρίωρες στάσεις.
3). 24ωρη απεργία και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα την Παρασκευή  12/4  στις  12.00 μ. στα Προπύλαια. Τα έξοδα μετακίνησης των συναδέλφων θα καλυφτούν από την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ.
4). Σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας  καταθέσει το νσχ  στη Βουλή  σε προηγούμενη ημερομηνία, η 24ωρη απεργία και πανελλαδική συγκέντρωση να πραγματοποιηθούν  την ημέρα έναρξης της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
5). Για την ενημέρωση της κοινωνίας και την καλύτερη οργάνωση του αγώνα η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ θα αξιοποιήσουν μια σειρά δραστηριότητες  : συνεντεύξεις τύπου, έκδοση αφίσας, γράμμα προς τους μαθητές, γράμμα προς τους καθηγητές, ανάρτηση πανό στα σχολεία, παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις και τις Περιφέρειες, οργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων κ.ά.
6). Νέες Γενικές Συνελεύσεις και Γ.Σ. προέδρων εκτίμησης και κλιμάκωσης αμέσως μετά την 24ωρη απεργία.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου