Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ

Μετά την ολοκλήρωση των εκλογών για Δ.Σ. της Δ’ ΕΛΜΕ και μπροστά στην συγκρότηση του νέου ΔΣ της ΕΛΜΕ, σε μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων σε βάρος των εργαζομένων,
  • ·         Η σοβαρότητα των προβλημάτων από την υλοποίηση των αντιλαϊκών μέτρων του 3ου μνημονίου που προστίθενται σε εκείνα των προηγούμενων.
  • ·         Η σφοδρότητα και η ένταση της επίθεσης από την μεριά κεφαλαίου, κυβέρνησης, θεσμών Ε.Ε και ΔΝΤ.
  • ·         Η άμεση απαίτηση  να διαμορφωθεί και να δοθεί η δική μας αποφασιστική απάντηση, από την μεριά του κόσμου της εργασίας, των δικαιωμάτων και των αναγκών μας, όπως αυτά προκύπτουν στον 21ο αιώνα πια, από την τεχνολογική εξέλιξη και τον ήδη συσσωρευμένο πλούτο.
  •       Αποκαρδιωτική εικόνα που παρουσιάζει το σωματείο μας, αλλά και η ΟΛΜΕ με κύρια ευθύνη των δυνάμεων του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ) που σπέρνουν την απογοήτευση, την αποστοίχιση, με ταυτόχρονη καλλιέργεια της ανάθεσης και πελατειακής αντίληψης, αλλά και των υπολοίπων παρατάξεων που αναλώνονται σε ψηφοθηρικές τακτικές,  που αδυνατούν (ή δεν θέλουν;) να συγχρονιστούν σε ένα διεκδικητικό σχέδιο πάλης για μαχητικούς αγώνες αντίστασης και ανατροπής των κυβερνητικών πολιτικών ανατρεπτικούς και που τελικά δεν εμπνέουν και απομακρύνουν τους συναδέλφους. Εικόνα που αποτυπώνεται από την ελάχιστη συμμετοχή των καθηγητών (20-30), στις ΓΣ αλλά και στα χαμηλά ποσοστά στις απεργιακές κινητοποιήσεις. 

ΜΑΣ ΩΘΟΥΝ να καταθέσουμε την πρότασή μας για μια τομή στη λειτουργία του σωματείου που  θα στοχεύει στην ενεργοποίηση των συναδέλφων κόντρα στην απάθεια και την ανάθεση, σε μια επανεκκίνηση της λειτουργίας και της δράσης του με κατεύθυνση τη συσπείρωσή τους σε αγωνιστική υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.
ΑΠΑΙΤΟΥΝ άρα άμεσα την συγκρότηση ενός ΕΝΩΤΙΚΟΥ αγωνιστικού προγράμματος- πλαισίου κοινής δράσης του σωματείου για την νέα περίοδο το οποίο:
Ø  Να λαμβάνει υπ’ όψη του την γενικότερη πολιτική κατάσταση.
Ø  Να οριοθετεί και να περιγράφει την μορφή και το περιεχόμενο που πρέπει να έχει ο αγώνας μας για να είναι αποτελεσματικός.
Ø  Να εμπνέει τους συναδέλφους σε συλλογική δράση, να κερδίζει την εμπιστοσύνη τους, ώστε να υπερβαίνουν τις καχυποψίες που αναπτύχθηκαν στο παρελθόν.
Ø  Να οργανώνει αποφασιστικά τις δράσεις του σωματείου μέσα στην μάχη που δίνουμε.
Ø  Να ΔΕΣΜΕΥΕΙ τέλος τους συναδέλφους και τις παρατάξεις που το αποδέχονται, ως προς την εφαρμογή του.
Ενα τέτοιο σχέδιο δράσης πρέπει:
ü  Να είναι συγκεκριμένο, χωρίς γενικολογίες.
ü  Να συνδιαμορφωθεί από όσες δυνάμεις ενδιαφέρονται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να συμβάλλουν στο να δώσουμε αποφασιστικά τις μάχες που έρχονται, με δυνατότητα να προκαλέσουμε ρωγμές στις πολιτικές τους.
ü  Να δεσμεύει πολιτικά τις δυνάμεις που το συνυπογράφουν ώστε να το στηρίξουν με την ψήφο τους αλλά και την φυσική τους παρουσία, σε όλες τις αποφάσεις που θα πάρει το σωματείο,
ü  Να αποτελεί το κριτήριο συνέπειας κάθε ενός, με βάση το οποίο θα κριθεί στο τέλος της θητείας του Δ.Σ.
ü  Να εξασφαλίζει τις στοιχειώδεις εγγυήσεις ότι όσοι το υπογράφουν, το ενοούν, με βάση τις διακηρύξεις τις θέσεις τους και την συνεπή ή όχι στάση τους έως τώρα.

Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  καταθέτει ανοικτά σε όλους τους συναδέλφους και τις παρατάξεις, την πρότασή της για τη συγκρότηση ενός αγωνιστικού  προγράμματος-πλαισίου κοινής δράσης στην ΕΛΜΕ.

Ø   ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ. 
·         Η προστασία της δουλειάς, του εισοδήματος, των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών και του ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό και το ευρύτερο λαϊκό κίνημα πρέπει να αναπτύξει έναν προσανατολισμό που θα απαιτεί:
·         Η ανατροπή του πλαισίου των εφαρμοζόμενων πολιτικών κυβέρνησης-κουαρτέτου, η μη αναγνώριση και πληρωμή του εξωτερικού δημόσιου χρέους, η μη συμμόρφωση με το πλαίσιο της ευρωζώνης και την «προκρούστεια κλίνη» της ΕΕ, που από την ίδρυσή της μοναδικό σκοπό και στόχο έχει τις αναδιαρθρώσεις παντού για την επανεκκίνηση και διατήρηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
·         Η μονομερήσ ακύρωση των δανειακών συμβάσεων υποταγής στους δανειστές, των σχετικών μνημονίων και νόμων, με ολοσχερή διαγραφή του χρέους, μαζί με την αποχώρηση από την ευρωζώνη και την ΕΕ.
·         Η ανατροπή οποιασδήποτε κυβέρνησης αποδέχεται το πλαίσιό τους και ασκεί πολιτικές που εξυπηρετούν τα σχέδιά τους, χωρίς καμμία ανοχή, ανεξάρτητα από τις πολιτικές δυνάμεις που την απαρτίζουν. Σαν σωματείο ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ή ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ τους αλλά ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ τους, βλάπτουν τα συμφέροντα της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
·         Η υπεράσπιση των λαϊκών ελευθεριών και δικαιωμάτων, όλων των ανθρώπων που ζουν στην ελληνική επικράτεια, ντόπιων, μεταναστών και προσφύγων. Το δικαίωμα του λαού μας να αποφασίζει αυτός για την τύχη του, μακριά από εμπλοκές σε τυχοδιωκτικούς πολέμους  που σπέρνουν τον πόνο και την δυστυχία και «γεννούν» εκατομμύρια πάφτωχων δυστυχισμένων προσφύγων.

Ø  ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.

1.      Μορφή ενός τέτοιου κοινού  αγωνιστικού πλαίσιου είναι το ίδιο το σωματείο. Με το παρόν σχέδιο συμβάλλουμε στην καλύτερη οργάνωσή του, στην ανασυγκρότησή του σε ταξική βάση και το συντονισμό του με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα.
2.      Θέλουμε εργατικά σωματεία που να υπερασπίζονται τα άμεσα (αντίσταση στη χειροτέρευση και βελτίωση της θέσης) και τα μακροπρόθεσμα (κατάργηση των εκμεταλλευτικών σχέσεων) συμφέροντα των εργαζόμενων. Αυτό μπορεί να γίνει με πάλη ενάντια σε κυβερνήσεις, εργοδοτικές ενώσεις και όλους όσους υπερασπίζονται και υπηρετούν το σύστημα της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Με λίγα λόγια, έχουμε ανάγκη από σωματεία με ταξικό-αγωνιστικό προσανατολισμό και όχι κυβερνητικό-εργοδοτικό-γραφειοκρατικό. Επομένως, ένα τέτοιο προγραμματικό σχέδιοκαι τα όργανα των σωματείων αυτών και η λειτουργία τους, είναι ανάγκη να υπηρετούν αυτόν τον προσανατολισμό.
3.      Για να περάσει ο αγώνας στα χέρια των εκπαιδευτικών, ο πρώτος λόγος πρέπει να είναι στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ. Η δράση του ΔΣ οφείλει να υπηρετήσει αυτήν την προτεραιότητα κι όχι το ανάποδο. Αυτό σημαίνει αναζωογόνηση της λειτουργίας του, να έρθει κοντά στους συναδέλφους  με μορφές δράσης και πρωτοβουλίες ενεργοποίησης τους, όπως:
  • Να συγκαλείται κάθε φορά το ΔΣ σε άλλο σχολείο, με το τέλος των  μαθημάτων, μαζί με τον σύλλογο των διδασκόντων του σχολείου με σκοπό μέσω της αμεσότητας με το ΔΣ, την μεγαλύτερη εμπλοκή των συναδέλφων στη λειτουργία του σωματείου. Εναλλακτικά, μπορεί να συγκαλείται το ΔΣ σε σταθερή μέρα και ώρα και τόπο, εναλλάξ σε Ν. Ιωνία και Μενίδι.
  • Να συγκροτηθεί Επιτροπή Ενημέρωσης και Αγώνα που θα ανοίξει τα επίδικα θέματα στους συναδέλφους με κοινές εξορμήσεις στα σχολεία, να βοηθά το ΔΣ στην υλοποίηση των αποφάσεων του, θα ελέγχεται από τις ΓΣ και το ΔΣ, (ανάμεσα στις ΓΣ). Συμμετέχει όποιος συνάδελφος επιθυμεί. Προτείνονται τα μέλη των ψηφοδελίων των παρατάξεων στις πρόσφατες εκλογές, να επιβεβαιώσουν, αν το θέλουν, με την συμμετοχή τους στην επιτροπή και την δράση τους, το πραγματικό τους ενδιαφέρον για τα θέματα του σωματείου.
  • Η επιτροπή αυτή να βοηθήσει να ανοίξει την δράση του σωματείου στην κοινωνία, να αναζητήσει δυνατότητες κοινών αγώνων με δασκάλους, γονείς μαθητές για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά και τον (από τα κάτω) συντονισμό με άλλα σωματεία και ομοσπονδίες για την πιο αποτελεσματική απόκρουση της αντεργατικής λαίλαπας και  την αντεπίθεση του εργατικού κινήματος, ενάντια στο γραφειοκρατικό εκφυλισμένο και κυβερνητικό συνδικαλισμό της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.  
  • Να συγκληθεί ειδική θεματική Γεν Συνέλευση με θέμα την συζήτηση για την δυνατότητα διαχωρισμού της ΕΛΜΕ (σε δύο, ανάλογα με το ΠΥΣΔΕ τους. Το τμήμα Ν.Ιωνίας - Λυκόβρυσης - Μεταμόρφωσης Ηρακλείου -ΠΥΣΔΕ Β Αθήνας και το τμήμα Μενιδίου-ΠΥΣΔΕ Αν Αττικής). με σκοπό την καλύτερη συνδικαλιστική κάλυψη των σχολείων κάθε περιοχής, που έχουν διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά και χωραταξικά χαρακτηριστικά.
  • Στην συνέλευση αυτή μπορεί να ανοίξει η συζήτηση για δύο δημοκρατικά θέματα του σωματείου που επιζητούν τη λύση τους. 1ο το θέμα της απλής αναλογικής στην εκλογή των μελών του ΔΣ και όχι μιας μορφής ενισχυμένης, που επικρατεί τώρα βάσει ενός αντιδημοκρατικού νόμου.(Μπορούν να αυτοδεσμευτούν οι παρατάξεις ότι συμφωνούν σε αυτό σαν θέση αρχής, ανεξάρτητα από μικροπαραταξιακές μεθοδεύσεις). 2ο στον πλειοψηφικό τρόπο που μεταφέρονται οι αποφάσεις των γεν συνελεύσεων της ΕΛΜΕ στην Γεν Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ, με αποκλεισμό (εξαφάνιση) της μειοψηφούσας άποψης. Πρέπει να μπει ένα τέρμα στη νόθευση της ψήφου των Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ, μέσω των Πρόεδρων. Οι αποφάσεις των ΓΣ να μεταφέρονται, πέρα από τον αντιπρόσωπο του ΔΣ, και από δεσμευμένους αντιπροσώπους που θα έχουν εκλεγεί από τη ΓΣ.
  • Να προφυλάσσουμε το σωματείο, διαγράφοντάς όσους ‘’καλοθελητές συναδέλφους’’  (πχ Συμβούλους-Διευθυντές αλλά και απλά μέλη) εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες αντίθετες με τις αποφάσεις του κλάδου.

4.             Το περιεχόμενο ενός αγωνιστικού πλαίσιου δράσης, πρέπει να απαντά στη σημερινή συγκυρία της επίθεσης στο χώρο της εκπαίδευσης, με ένα

Ø  ΚΟΙΝΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

ü  Δεν συμφωνούμε με τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στις ζωές μας και στην εκπαίδευση, που οδηγούν στην παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα της, την ένταση των ταξικών φραγμών, για την  εξυπηρέτηση της καπιταλιστικής αγοράς, του κεφαλαίου και των κατευθύνσεων Ε.Ε., ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες των εργαζόμενων, των ανέργων,της νεολαίας, των συνταξιούχων.
ü  Μπλοκάρουμε και πάλι στην πράξη:
o  Την νέα αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών,
o  Την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων,την εισαγωγή των χορηγών στα

ü  Απαιτούμε να διασφαλιστεί δημόσιος, ενιαίος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης, για όλους σε όλη την Ελλάδα.
ü  Απαιτούμε γενναία κρατική χρηματοδότηση για την παιδεία.
ü  Απαιτούμε μόνιμη σταθερή εργασία για όλους, μονιμοποίηση  των αναπληρωτών και των ωρομισθίων, όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, όχι στην ανασφάλιστη εργασία.
ü  Όχι στη μαθητεία-σκλαβοπάζαρο, να μην μετατραπεί η Τεχνική Εκπαίδευση σε Κατάρτιση, όχι δεξιότητες και προσόντα στη θέση γνώσεων και κριτικής σκέψης.
ü  Να μην συγχωνευτούν, να μην κλείσουν σχολεία, όχι σε νέα αύξηση του ωραρίου, ή της διδακτικής ώρας, όχι στην διεύρυνση του σχολικού έτους.
ü  Εως 25-άρια τμήματα και έως 20-άρια στις κατευθύνσεις
ü  Αύξηση στους μισθούς, ώστε να επιτρέπουν την αξιοπρεπή διαβίωση.
ü  Ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου, μέσα στα σχολεία με την λειτουργία προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, από άνεργους εκπαιδευτικούς μέσω του υπουργείου Παιδείας.
ü  Επιμορφωτικά σεμινάρια ανατροφοδότησης για όλους τους εκπαιδευτικούς για την βελτίωση του διδακτικού έργου.
ü  Απαιτούμε άμεσα  μέτρα στήριξης από το προϋπολογισμό, για τους άνεργους, των λαϊκών οικογενειών που πλήττονται από την κρίση πχ δωρεάν γεύματα και μετακίνηση για τους μαθητές.
ü  Άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και της φορολεηλασίας για τους εργαζόμενους, με βαριά φορολόγηση στο μεγάλο κεφάλαιο.
ü  Διαγραφή των ατομικών-οικογενειακών χρεών που αποδεδειγμένα αδυνατούν κα καλύψουν από τα εισοδήματά τους οι εργαζόμενοι. Καμιά κατάσχεση 1ης κατοικίας.

5.        Η πρότασή μας γύρω από ένα πρόγραμμα στόχων πάλης και ένα διεκδικητικό πλαίσιο θεωρούμε ότι δεν απηχεί μόνο τις «δικές» μας θέσεις, αλλά έχει ευρύτερη αποδοχή. Δεν αποτελεί προϋπόθεση η υιοθέτησή όλων των απόψεών μας για την πολιτική κατάσταση και την πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος, αλλά θέλουμε να αποτελέσει τη βάση για να ανοίξει ο διάλογος που θα οδηγήσει στην διαμόρφωση ενός τέτοιου αγωνιστικού σχεδίου δράσης αν και τα περισσότερα που όσα προτείνουμε παραπάνω αποτελούν:
α. Στόχους που έχουν υιοθετηθεί από το εκπαιδευτικό και ευρύτερα το εργατικό κίνημα.
β. Αναγκαία  κριτήρια για να τοποθετηθούνε όλοι από τη μεριά των εργαζόμενων απέναντι στην αντεργατική-αντιλαϊκή επίθεση και τις δυνάμεις που την προωθούν διαταχθούν για να υλοποιήσουν πρόθυμα κάθε αντιδραστική αναδιάρθρωση  στην Εκπαίδευση.

6.        Σε αυτήν τη βάση, για την συγκρότηση του Δ.Σ και του Προεδρείου του, θα ψηφίσουμε ΛΕΥΚΟ, καθώς θεωρούμε ότι ο συσχετισμός στην ΕΛΜΕ (2 ΔΑΚΕ, 2 ΣΥΝΕΚ, 2 ΑΣΕ) μετά τις πρόσφατες εκλογές, δεν ευνοεί την δυνατότητα συγκρότησης Προγραμματικού Αγωνιστικού Προεδρείου, δεσμευμένου σε ένα πρόγραμμα κοινής δράσης, όπως αυτό που καταθέτουμε σήμερα, οι δε δύο (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ) από τις παρατάξεις που θα το στελεχώσουν κινούνται σε αντεργατική – αντιλαϊκή κατεύθυνση, που θα διαταχθούν για να υλοποιήσουν πρόθυμα κάθε αντιδραστική αναδιάρθρωση  στην Εκπαίδευση.

7.        Η δέσμευση παρόλα αυτά, σε ένα τέτοιο πρόγραμμα κοινής δράσης, από τους συναδέλφους και τις υπόλοιπες παρατάξεις, είναι προωθητική για τις διαδικασίες του σωματείου. Δεν πρόκειται για πρόταση  που παραβλέπει τις υπαρκτές μεγάλες διαφορές, ούτε υποτιμά τα εγγενή προβλήματα είτε μιας διαδεδομένης απάθειας και λογικής ανάθεσης σε πολλούς συναδέλφους, είτε γραφειοκρατικών συνδικαλιστικών παρατάξεων, υποταγμένων σε αστικές κοινοβουλευτικές λογικές, όμηρων πολλές φορές αντιλήψεων περί καλών αριστερών κυβερνήσεων, ή αιχμάλωτων της στενής κομματικής λογικής. Θεωρούμε όμως ότι ένα τέτοιο μικρό βήμα, στην κατεύθυνση της ενωτικής αγωνιστικής συμπόρευσης, δίνει τη δυνατότητα μιας αποφασιστικής απάντησης στη σημερινή συγκυρία, από την μεριά των αναγκών μας, τονώνει την αυτοπεποίθηση στους εργαζόμενους και βοηθά στην ανασυγκρότηση της ταξικής πτέρυγας του κινήματος. Αποτελεί, ταυτόχρονα, γενναία πολιτική πράξη που θα αναβαθμίσει σε ουσιαστικό επίπεδο την κριτική και αυτοκριτική όλων των δυνάμεων που μιλούν στο όνομα της υπεράσπισης των εργαζομένων.





Επισκεφτείτε την ιστοδελίδα μας: http://arsimpar.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου