Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Για τις αλλαγές στο χωροταξικό των σχολείων.
Τι συμβαίνει φέτος;
Οι παραδοσιακές τα τελευταία χρόνια φιλονικίες μεταξύ των Δ/ντών των σχολείων, που επεκτείνονται πολλές φορές και μεταξύ των συναδέλφων των σχολείων αυτών, για το ποιος δικαιούται να εντάξει στο δυναμικό του τους μαθητές από τον α’ ή β’ δρόμο, δεν ισορροπούν τον αριθμό των μαθητών στα υπάρχοντα σχολεία ώστε να τα ενδυναμώνουν, αλλά οδηγούν σε έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό που οδηγεί στη γιγάντωση του ενός ή το μαρασμό του άλλου. Φέτος εμφανίστηκε ένας ακόμη παράγοντας που πυροδοτείται από το ενδιαφέρον κυρίως των Δήμων, για την εξεύρεση χώρων για την λειτουργία της προσχολικής αγωγής από την επόμενη χρονιά. Από καταγγελίες που φτάνουν από τα σχολεία κυρίως του Δήμου Αχαρνών, εμφανίζεται εκεί ιδιαίτερα οξυμένο το πρόβλημα, καθότι εκφράστηκαν βάσιμοι φόβοι για παρασκηνιακές διεργασίες Δήμου και Δ/ντή Εκπ/σης για συγχώνευση ή κλείσιμο σχολείων, προκειμένου στις εγκαταστάσεις αυτών των σχολείων να φιλοξενηθούν οι ανάγκες της προσχολικής αγωγής. Οι ανησυχίες αυτές και μεταξύ των μαθητών, τους οδήγησαν τις τελευταίες μέρες σε καταλήψεις και κινητοποίηση προς στο Δημαρχείο και συνάντησή τους με εκπροσώπους του Δήμου.
Πηγαίνοντας σε αυτή τη συνάντηση, καλεσμένοι άτυπα από συναδέλφους εκπ/κούς, με έκπληξη διαπιστώσαμε τα εξής:
1.       Ο Δ/ντης Εκπ/σης Αν. Αττικής έχει αποστείλει στα σχολεία πρόταση αλλαγής του χωροταξικού τους, μετά από συνάντηση που είχε (πότε;;;) με το Δήμο;;;;  ή τους Δ/ντες των σχολείων;;;;
2.       Η ΕΛΜΕ, (επίσημα το ΔΣ της) δεν έχει ενημερωθεί, για τις συναντήσεις αυτές, ή για τις προτάσεις, ή για το αιτιολογικό των προτάσεων που οδηγούν σε αλλαγές του χωροταξικού,  ούτε από τον Δ/ντη Εκπ/σης, ούτε από τους συνάδελφους Δ/ντες των σχολείων που είναι μέλη της.
3.       Ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου, απευθυνόμενος στην συγκέντρωση των μαθητών, τους είπε, ότι δεν έχει καμία ανάμειξη ο Δήμος με την πρόταση για το χωροταξικό, ενώ την ερχόμενη Τρίτη 18/2 θα γίνει νέα συνάντηση Δήμου, Δ/ντή Εκπ/σης και Δ/ντων σχολείων, όπου θα καταλήξει το θέμα του χωροταξικού. Όμως ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ στην ερώτηση εκπροσώπου μας, (κρατώντας τα κρυφά) για την ώρα και το μέρος της συνάντησης, λέγοντας πως αυτό είναι υπηρεσιακό θέμα!!!
Ρωτάμε λοιπόν:
1.    Τον Δ/ντή Εκπ/σης: με ποιους συνδιαμόρφωσε τις προτάσεις για το χωροταξικό, πριν το αποστείλει στα σχολεία, βάσει ποιου σκεπτικού και αιτιολόγησης;
2.    Τον Δήμο Αχαρνών:
·   αν έχει συνδιαμορφώσει τις προτάσεις του Δ/ντή Εκπ/σης. Αν ναι, με ποιο σκεπτικό και αιτιολόγηση;
·   αν έχει ετοιμάσει οικονομοτεχνική μελέτη για την λειτουργία των τμημάτων προσχολικής αγωγής και πώς σκοπεύει να ξεπεράσει την ανυπαρξία των αντίστοιχων χώρων υποδοχής των μαθητών.Πού θα βρει τις αναγκαίες εγκαταστάσεις;
·   γιατί αρνήθηκε ο εκπρόσωπός του μπροστά στους μαθητές στη συνάντηση μαζί τους, ότι γνώριζε σχετικά με τις προτάσεις της Δ/νσης Εκπαίδευσης, όταν είναι γνωστή  η πρακτική από προηγούμενα χρόνια ότι το κεντρικό και το τοπικό κράτος συνεργάζονται στην εφαρμογή των κυβερνητικών επιλογών;
3.       Και τους δύο:
·     Αν αληθεύουν οι φήμες που θέλουν τον «κανιβαλισμό» των σχολικών εγκαταστάσεων μεταξύ προσχολικής αγωγής και Β/θμιας Εκπ/σης.
·   Είναι λύση σε ένα τόσο «ευαίσθητο» και μεγάλο σε έκταση Δήμο, να συρρικνώνουμε ή να συγχωνεύουμε σχολεία, με κίνδυνο να πετάξουμε λόγω αποστάσεων, μαθητές έξω από την εκπαίδευση, προκειμένου να εξοικονομήσουμε κτίρια και εγκαταστάσεις;
·   Γιατί η ΕΛΜΕ κρατιέται στο σκοτάδι της άγνοιας; Για να μην μπορέσει ίσως να αντιδράσει σε αντιεκπαιδευτικά σχέδια
4.       Το μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ που έχει και την ιδιότητα της Δ/ντριας του 2ου ΓΕΛ, γιατί δεν ενημέρωσε (ως όφειλε εκ της συνδικαλιστικής της ιδιότητας ως εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ) το σωματείο  για τις κινήσεις, συζητήσεις και προθέσεις του Δήμου και του Δ/ντη Β/θμιας Εκπαίδευσης γύρω από τις προτεινόμενες αλλαγές για το χωροταξικό και τον κίνδυνο να αποδυναμωθούν σχολεία;;;;
Η Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών θεωρεί ότι βασικός υπεύθυνος για τα προβλήματα στην Εκπ/ση, είναι η Κυβέρνηση με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές της. Συνεχίζοντας πάνω στο έδαφος που διαμόρφωσαν όλες οι προηγούμενες, υλοποιεί την αντιλαϊκή πολιτική της, που στοχεύει στη συγκεκριμένη περίπτωση στην απαξίωση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας. Συνεχίζει την υποχρηματοδότηση στην Παιδεία, (νέα μείωση στον πρόσφατο προϋπολογισμό για το 2020). Απαξιώνει σταθερά τη Δημόσια εκπαίδευση με κάθε της νόμο και μέτρο, με τα αναχρονιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα, το πάγωμα των διορισμών 10 χρόνια τώρα και τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τη συνεχή ύψωση εμποδίων στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών προκειμένου να  μπορεί να σπουδάσοει από το Γυμνάσιο μέχρι το Πανεπιστήμιο (αύξηση της μαθητικής διαρροής),  μικρότερος αριθμός οικονομικά αδύναμων μαθητών στα ΑΕΙ. Πρόσφατο παράδειγμα, η εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια.
Δεν το κρύβει άλλωστε, ότι ακολουθώντας τις συμβουλές διεθνών και ντόπιων οργανισμών ΟΟΣΑ και Ε.Ε. και του συνδέσμου Βιομηχάνων, ονειρεύεται και επιδιώκει τη μετατροπή της από ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ σε ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ, με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ σε κάθε βαθμίδα της, π.χ. αξιολόγηση, που θα παράγει αποτελέσματα αποκλεισμού των οικονομικά ασθενέστερων, έως και την πλήρη ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της σε επόμενο στάδιο.

Την ίδια ευθύνη φέρει και ο Δήμος, ως τοπικό κράτος, όταν ΔΕΝ ΕΝΑΝΤΙΩΝΕΤΑΙ σε αυτές τις πολιτικές, αλλά τις εφαρμόζει σε στενή συνεργασία με το κεντρικό κράτος και τις υπηρεσίες του. Όταν δέχεται και αναλαμβάνει να υλοποιεί μέτρα και αποφάσεις, χωρίς να διαθέτει τα απαραίτητα υλικά μέσα. Όταν δεν τα διεκδικεί και αντί να στέκεται μπροστάρης στα συμφέροντα των δημοτών του, να ενημερώνει έγκαιρα και να οργανώνει την αντίδραση και την διεκδίκηση από το κεντρικό κράτος προς όφελός τους, κινείται «εν κρυπτώ» ή και παραπλανεί. Όταν υλοποιεί αντιλαϊκές πολιτικές χωρίς να ενημερώνει κανέναν. Δεν έχει καμιά δικαιολογία να επικαλείται έλλειψη κονδυλίων, όταν ο ίδιος δεν τα διεκδικεί ποτέ.

Σοβαρή ευθύνη φέρει και ο Δ/ντης Εκπ/σης που ισχυρίζεται ότι διατηρεί την ιδιότητα του εκπ/κού και μέλους του σωματείου, αλλά «ξεχνά» να το ενημερώνει έγκαιρα ώστε να λαμβάνει υπόψη τη γνώμη των μάχιμων συναδέλφων του, που αν μη τι άλλο, έχουν καλύτερη οπτική γωνία  μέσα από τα ίδια τα σχολεία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

Αντίστοιχη ευθύνη  φέρουν όσοι Δ/ντες σχολείων, «ξεχνούν» επίσης την ιδιότητα του εκπ/κού και του μέλους του σωματείου και προσπαθούν από μόνοι τους ή σε συνεργασία με «παράγοντες» της Διοίκησης και του Δήμου ή άλλους, να λύσουν προβλήματα που γεννούν αυτές οι πολιτικές, καταντώντας τελικά να τις υπηρετούν, αντί να απευθυνθούν στην Εκπαιδευτική κοινότητα και από κοινού να διεκδικήσουμε τις ΔΙΚΑΙΕΣ και ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΛΥΣΕΙΣ για το καλό της Εκπαίδευσης.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
1.    Να μην κλείσει κανένα σχολείο.
2.    Να κατασκευαστούν οι απαραίτητες και κατάλληλες υποδομές, ή να νοικιαστούν άμεσα όπου δεν προλαβαίνει η Πολιτεία να τις κατασκευάσει, προκειμένου να λειτουργήσει ανεμπόδιστα η προσχολική αγωγή από το Σεπτέμβρη.
3.    Να πάρει άμεσα μέτρα η Πολιτεία για να αντιστρέψει τη μαθητική διαρροή. Όλα τα παιδιά στο σχολείο, ελληνικής και αλλοδαπής καταγωγής (πρόσφυγες).
4.    Να καταργηθούν οι «μνημονιακές» διατάξεις που αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, κλείνουν τμήματα και συγχωνεύουν σχολεία. 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
5.    Την κατάργηση της εξίσωσης των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια.
6.    Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και τις ανάγκες των σχολείων στο 5% του ΑΕΠ ή 15% του προϋπολογισμού με έκτακτη χρηματοδότηση για τη φετινή χρονιά.
7.    Μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφτούν τα μεγάλα κενά στα σχολεία.
8.    Διορισμό μόνιμου προσωπικού στα σχολεία για την ολοήμερη φύλαξη, την καθαριότητα και τη γραμματειακή υποστήριξη του διαρκώς διογκούμενου έξω-διδακτικού έργου.
9.    Την τοποθέτηση δωρεάν μεταφορικών μέσων όλων των μαθητών προς και από τα σχολεία τους, όταν βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτά.



Θυμίζουμε ότι η Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών, από τον περσινό Σεπτέμβριο, βλέποντας την αναστάτωση που δημιουργείται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς, από:
·      τις αλλαγές που γίνονται στο χωροταξικό των σχολείων με αδιαφάνεια,
·      την εφαρμογή των ηλεκτρονικών εγγραφών με βάση το χωροταξικό,
·      την εμμονή κάποιων Δ/ντών να γιγαντώνουν τα σχολεία τους, ώστε να «αποδεικνύουν» (σε ποιον άραγε;;;) την ανωτερότητά τους σε σχέση με τα διπλανά τους, (και γιατί άραγε;; ίσως λειτουργώντας ως «λαγοί», ενόψει της σχεδιαζόμενης εφαρμογής της αξιολόγησης;;;)
·      αλλά και την εκμετάλλευση του προβλήματος για μικρο-παραταξιακή πολιτική εκμετάλλευση από διάφορες δυνάμεις,
είχαμε προτείνει στο ΔΣ της Δ’ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής να πάρει έγκαιρα την πρωτοβουλία, από τον Οκτώβριο, να καλέσει τους Δ/ντες των Σχολείων, τόσο στο Μενίδι όσο και στους Δήμους Ν. Ιωνίας, Ηρακλείου, προκειμένου να συζητήσουμε μαζί τους τις πάγιες θέσεις του σωματείου για το χωροταξικό των σχολείων, με γνώμονα την ευκολότερη πρόσβαση των μαθητών, την ενίσχυση των σχολείων με μαθητικό δυναμικό, ώστε να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους, αλλά και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών.

Δυστυχώς, ο συσχετισμός των δυνάμεων στο ΔΣ πέρυσι, (πλειοψηφία ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ), υποτίμησε τη σοβαρότητα του προβλήματος ή δεν ήθελε να το αντιμετωπίσει για τους δικούς του λόγους, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε φέτος σε προτάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης για αλλαγές στο χωροταξικό (Αν. Αττικής και Β’ Αθήνας) που προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση.
Με την αλλαγή των συσχετισμών στο νέο ΔΣ, ελπίζαμε ότι με τη νέα πλειοψηφία, θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να παρέμβει το σωματείο πιο αποφασιστικά στο πρόβλημα, ώστε να αποκλειστεί κάθε σκέψη ή σχέδιο  για αλλαγές τέτοιες στο χωροταξικό, που θα οδηγήσουν σε συρρίκνωση ή κλείσιμο Γ/σίων,  ΓΕΛ   ή ΕΠΑΛ της περιοχής μας.
Για το λόγο αυτό καταθέσαμε σειρά προτάσεων, τόσο κατά την συγκρότηση του νέου ΔΣ, όσο και μετά την συγκρότησή του, μεταξύ των οποίων ήταν η επαναφορά της πρότασης μας για συζήτηση του σωματείου με τους Δ/ντες των σχολείων για το χωροταξικό.
Οι δυνάμεις όμως που συγκροτούν και το φετινό Προεδρείο του ΔΣ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΑΜΕ) δεν έδωσαν την κατάλληλη προτεραιότητα στις προτάσεις μας και έτσι η ΕΛΜΕ δεν πήρε τις ανάλογες πρωτοβουλίες , και γι ’ αυτό το λόγο,προτεινόμενες αλλαγές στο χωροταξικό μας βρίσκουν «απροετοίμαστους», όπως «απροετοίμαστοι» και «ανενημέρωτοι» από πλευράς σωματείου είμαστε και για όλα τα άλλα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε (ασφαλιστικό, νέο Λύκειο, αξιολόγηση κλπ).

Η Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών
Χαιρετίζουμε τα άμεσα και υγιή αγωνιστικά αντανακλαστικά που έδειξαν μαθητές και εκπαιδευτικοί με αφορμή το χωροταξικό.
Δηλώνουμε ότι:
Δεν θα ανεχθούμε τετελεσμένα που υπονομεύουν το Δημόσιο Δωρεάν σχολείο για όλους.
Θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις μέσα από την ΕΛΜΕ για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, την ενημέρωση και τη διεκδίκηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού, γονεϊκού και μαθητικού κινήματος.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στο σωματείο, να το ενημερώνουν έγκαιρα για κάθε μικρό ή μεγαλύτερο πρόβλημα που προκύπτει, να μην εμπιστεύονται συμβούλους και παράγοντες που λειτουργούν στα σκοτεινά, τάχα για το συμφέρον τους, και όλοι μαζί να παλέψουμε για το ποιοτικό και ανοικτό δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
Καλούμε  τέλος, γονείς, μαθητές και όλο το λαό, σε εγρήγορση και μαχητική διεκδίκηση του Δημόσιου Δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας αλλά και όλων των άλλων κοινωνικών αγαθών: Υγεία, κοινωνική ασφάλιση, κλπ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου